Méhnyakgyulladás

nyakcsatornagyulladásA tünetmentes nyakcsatornagyulladás – cervicitis szövődményei
4 évtizede foglalkozom női bajokkal , mégis meglepett a nagyszámú nőgyógyászati állapotfelmérés és góckutatás eredménye . 25 év óta a cytológiára jelentkező vegyesen panasszal rendelkező és panaszmentes hölgyek méhszájából vett mintát megvizsgáltatva korszerű DNS – genetikai és mikrobiológiai laboratóriumban , az esetek nagy többségében egy , vagy több kórokozó ( vírus , baktérium , élősködő – parazita , vagy gomba ) volt kimutatható .

Ennek oka a nőgyógyászati tankönyvben és a nőgyógyászati protokollban 50 %-ban tünetmentesnek nevezett nyakcsatorna gyulladás – cervicitis: ( ectocervicitis – külső nyakcsatorna gyulladás , endocervicitis – belső nyakcsatorna gyulladás )
Mivel a hölgyek általában panaszmentesek , nem veszik észre ezt a folyamatot s így szinte minden esetben krónikussá válik a betegség.

Kialakul a szervezetben a góc.

Ez okozza felszálló és leszálló fertőzés révén a méhnyálkahártya gyulladást / endometritis-vérzészavar / , petevezető elzáródást / méhen kívüli terhességet, meddőséget /, beágyazódási zavart, vetélést, koraszülést , hüvely gyulladást / folyást, irritációt, szexuális fájdalmat /

Ezek a “társfertőzések” teremtenek a rákkeltő /HPV,HSV2/ vírusok számára ideális feltételeket a rosszindulatú folyamat kialakításához.

A gócokból ( tüszős mandulagyulladás , fogágy gyulladás , orrmelléküreg gyulladás – sinusitis , méhnyak gyulladás – cervicitis ) gyógykezelés nélkül a vér és nyirokereken keresztül szóródhatnak a kórokozók és így a szervezetben gyakran a góctól távol is kialakulhatnak szövődmények , tünetek : pattanásos bőr , hajhullás , sok izületi gyulladás. A szív belhártya gyulladását is okozhatja , mely a szívbillentyűk zsugorodásával járhat s így komoly szívbetegség is kialakulhat.