Vaginizmus

Vaginizmus /elsódleges, másodlagos, teljes, vagy részleges vaginizmus/

Fájdalmas szexA vaginizmus a hüvely körüli medencefenék izmainak feltételes reflexhez kötött akaratlan , görcsös összehúzódása , amely fájdalmassá, vagy lehetetlenné teszi a hüvelybe való behatolást .
A vaginizmus oka általában ismeretlen. Feltételezett lelki eredet, például egy korai trauma , egy érzéketlen első partner , esetleg egy erőszakos élmény. Párkapcsolati gondok – elhidegülés testi tüneteként hüvelyszárazság és így behatoláskor fájdalom is jelentkezhet, mely rögzülhet. Kiválthatják szorongások és a gyermekkorban az ” erkölcs ” nevében a kislányokba nevelt gátlások is . Terhességtől, a nemi élettől, vagy a fájdalomtól való eltúlzott félelem , a nőiesség elfogadásának hiánya és undor érzés is okozhatja.
A vaginizmus – a medencefenék izmainak fájdalmas , akaratlan görcse az októl függetlenül már 3.évtizede jó eredménnyel gyógyul rendelőmben. A páciensek női önbecsülésének növekedése pozitív lelki hatást eredményez.

Elsődleges vaginizmus / Teljes, vagy részleges vaginizmus /

A primer – elsődleges vaginizmusban szenvedő betegeknél mindig is lehetetlen volt a tampon felhelyezés , a rutin nőgyógyászati vizsgálat és a nemi élet , vagy csak hatalmas önuralommal nagy fájdalom árán volt kivitelezhető az előzőek közül bármelyik .Voltak pácienseim , akik hosszú évekig éltek házasságban vaginális érintkezés nélkül . Párjukkal együtt titkolták “szégyellni való” gondjukat , melyről azt hitték , hogy csak velük fordult elő .

Hölgyeim ne nyugodjanak bele, hogy fáj a szex – ez gyógyítható ! Segítséggel hamar túl lehet jutni rajta.

1999-ben legelső ilyen páciensem hat éve óta házasságban élő vidéki pedagógus hölgy volt , aki a párjától gyermeket szeretett volna szülni . 17 éves nőgyógyászati tapasztalatom kevésnek bizonyult , mert első alkalommal egy ujjal sem tudtam megvizsgálni . A heti gyakorisággal végzett 5. kezelés után korrekt vizsgálatot végeztem rákszűréssel . 18 fizikális kezelés után elégedetten távozott – A terápia eredményeként sikerült gyermeket szülnie .
2011 nyarán , addigi legsúlyosabb esetem : két éve házas külföldi hölgy jelentkezett terápiára , akinél a nőgyógyász kolléga megállapította a vaginizmus diagnózist . Egymást követő napokon végzett napi 3 kezelés után kivitelezhetővé vált a nőgyógyászati vizsgálat és az 12.kezelés után a javasolt próba-együttlét . Egy hét múlva ismét , de már elégedetten Magyarországra jöttek és a 18. kezelés után boldogan gratuláltunk egymásnak a gyors és teljes eredményhez. Örömükben családommal együtt meghívtak magukhoz.

Másodlagos vaginizmus / Teljes, vagy részleges vaginizmus/

A szekunder vaginizmus korábban panaszmentes hölgyeknél is kialakulhat.
Gyulladások által kiváltott tartós , vagy gyakori kellemetlen élmény : fájdalom , irritáció , viszketés , csípés, vagy égető érzés állandósulhat és tűrhetetlen szintet érhet el. Fájdalmas szex-szexuális fájdalom alakul ki .

A diagnózisok: lokalizált és generalizált vulvodynia- fájdalmas nemi szerv, fájdalmas szeméremtest , dyspareunia – fájdalmas aktus, fájdalmas nemi élet, fájdalmas együttlét, vulvar vestibulitis sy, provokációs vestibulodynia, fájdalmas behatolás – hüvelyi fájdalom, fájdalmas csikló, kismedencei fájdalom sy, endometriosis – fájdalom. A fájdalom elkerülésére a test védekezésül gyakran a medencefenék izmainak a görcsével válaszol, ami megakadályozza a hüvelyi behatolást és így a fájdalmat is. Vaginizmus – fájdalmas hüvelygörcs alakul ki.

Akár egy hólyag tükrözés – cystoscopia is kiválthatja a húgycső kínzó fájdalmát-vizelési fájdalmat /urethra sy/ és, vagy a medencefenék izmainak hüvelybemenetet záró feltételes reflexen alapuló görcsös összehúzódását – a vaginizmust .

Így lehetetlenné válik a harmonikus , örömteli intim együttlét , mely gyakran negatívan hat a párkapcsolatra és a páciens lelki állapotára is.

A vaginizmuson hamar túl lehet lenni! 18 találkozás során a legsúlyosabb esetek is meggyógyulnak, teljesen tünetmentessé válnak.

A nőgyógyász kollégák többsége ma már tudja , hogy miért nem sikerült korábban a szokott módon megvizsgálnia a pácienst , miért menekült ki egy egyszerű rutin vizsgálatból elviselhetetlen fájdalmat jelezve a beteg . ( Nem hisztizett ! ) Ellenérzések keletkezhettek ilyenkor közöttük s a hölgy gyakran diagnózist sem kapva távozott . Rettegve gondolt egy következő vizsgálatra .
Voltak pácienseim akik évekig nem is tudták , hogy az életüket régóta megkeserítő depressziót is kiváltó problémájuk egy olyan állapot, ami eredményesen gyógyítható . Sokan csak mostanában ismerik meg a diagnózisukat az utóbbi néhány évben az interneten végre magyarul is megjelenő információk segítségével .

Szekunder – másodlagos vaginizmus diagnózisú párizsi betegemnél a nagy távolság miatt naponta végeztem kezeléseket . A 12. kezelés után otthonukban párjával tesztelve az eredményt , azt már 80 – 100 % – nak értékelték . A további kezelések után teljes panaszmentességet értünk el.
A vaginizmus , fájdalmas hüvelygörcs függetlenül az okoktól ja ól kivitelezett fizikális kezelések hatására oldódik az okoktól függetlenül. A fájdalom csökken, majd teljesen megszűnik , így napok , vagy hetek alatt lehetővé válik a harmonikus nemi élet .

4. évtizede hobbim a fájdalom csillapítás . melyet a nőgyógyászati területen is sikerült alkalmaznom. Kedvencem a mindkét fél számára gyors és teljes sikerélményt nyújtó vaginizmus -fájdalmas hüvelygörcs gyógyítása . A szexuális fájdalom gyakran együtt jár vaginizmussal, amely az én és betegeim tapasztalata alapján jó eredménnyel és gyorsan gyógyítható.

A gyógymód jóval gyorsabb a Londonban és az USA-ban alkalmazottaknál, vagy a ” step by step ” módszernél ( 1-2 év , 35-60 alkalom ) .

Legsúlyosabb eseteim is gyógyulnak az évek tapasztalatai során tökéletesített 18 találkozóból álló kezelések kapcsán. Napi 3 kezelés végzése esetén 6 munkanap alatt is túljuthatunk a problémán.

Partner nélküli eseteim is jól gyógyulnak.

Krónikus szexuális fájdalmak – fájdalmas szex – vulvodynia – vaginizmus

A szexuális fájdalmakkal gyakran együtt jár a vaginizmus, amely szerencsére jól gyógyítható.

A provokációs vestibulodynia / vestibular vestibulitis szindróma, vagy a vulvodynia, amely szexuális fájdalommal kapcsolódik (gyakran jelentkezik viszketés, csípő érzés is) svéd vizsgálatok szerint sokszor együtt jár vaginizmussal, amin viszont a saját és pácienseim tapasztalata alapján együtt gyorsan túljutunk.