Vaginizmus

Vaginizmus /elsódleges, másodlagos, teljes, vagy részleges vaginizmus/

Fájdalmas szexA vaginizmus a hüvely körüli medencefenék izmainak feltételes reflexhez kötött akaratlan , görcsös összehúzódása , amely fájdalmassá, vagy lehetetlenné teszi a hüvelybe való behatolást .
A vaginizmus oka általában ismeretlen. Feltételezett lelki eredet, például egy korai trauma , egy érzéketlen első partner , esetleg egy erőszakos élmény./ Párkapcsolati gondok – elhidegülés testi tüneteként hüvelyszárazság és így behatoláskor fájdalom is jelentkezhet, mely rögzülhet. Kiválthatják szorongások és a gyermekkorban az ” erkölcs ” nevében a kislányokba nevelt gátlások is . Terhességtől, a nemi élettől, vagy a fájdalomtól való eltúlzott félelem , a nőiesség elfogadásának hiánya és undor érzés is okozhatja.
A vaginizmus – a medencefenék izmainak fájdalmas görcse az októl függetlenül már 15 éve jó eredménnyel gyógyul rendelőmben. A páciensek női önbecsülésének növekedése pozitív lelki hatást eredményez.

Elsődleges vaginizmus / Teljes, vagy részleges vaginizmus /

A primer – elsődleges vaginizmusban szenvedő betegeknél mindig is lehetetlen volt a tampon felhelyezés , a rutin nőgyógyászati vizsgálat és a nemi élet , vagy csak hatalmas önuralommal nagy fájdalom árán volt kivitelezhető az előzőek közül bármelyik .Voltak pácienseim , akik hosszú évekig éltek házasságban vaginális érintkezés nélkül . Párjukkal együtt titkolták “szégyellni való” gondjukat , melyről azt hitték , hogy csak velük fordult elő .

Hölgyeim ne nyugodjanak bele, hogy fáj a szex – ez gyógyítható ! Segítséggel hamar túl lehet jutni rajta.

1999-ben legelső ilyen páciensem hat éve óta házasságban élő vidéki pedagógus hölgy volt , aki a párjától gyermeket szeretett volna szülni . 17 éves nőgyógyászati tapasztalatom kevésnek bizonyult , mert első alkalommal egy ujjal sem tudtam megvizsgálni . A heti gyakorisággal végzett 5. kezelés után korrekt vizsgálatot végeztem rákszűréssel . 12 fizikális kezelés után elégedetten távozott – A terápia eredménye tinédzser fia .
2011 nyarán , addigi legsúlyosabb esetem : két éve házas külföldi hölgy jelentkezett terápiára , akinél a nőgyógyász kolléga megállapította a vaginizmus diagnózist . Egymást követő napokon végzett 3 kezelés után kivitelezhetővé vált a nőgyógyászati vizsgálat és az otthonukban javasolt próba-együttlét . Egy hét múlva ismét , de már elégedetten Magyarországra jöttek és a 6. kezelés után boldogan gratuláltunk egymásnak a gyors és teljes eredményhez ./családommal együtt meghívtak magukhoz

Másodlagos vaginizmus / Teljes, vagy részleges vaginizmus/

A szekunder vaginizmus korábban panaszmentes hölgyeknél is kialakulhat.
Gyulladások által kiváltott tartós , vagy gyakori kellemetlen élmény : fájdalom , irritáció , viszketés , csípés, vagy égető érzés állandósulhat és tűrhetetlen szintet érhet el. Fájdalmas szex-szexuális fájdalom alakul ki . / A diagnózisok: lokalizált és generalizált vulvodynia- fájdalmas nemiszerv, fájdalmas szeméremtest , dyspareunia-fájdalmas aktus,fájdalmas nemi élet,fájdalmas együttlét, vulvar vestibulitis sy/provokációs vestibulodynia-fájdalmas behatolás – hüvelyi fájdalom, fájdalmas csikló, kismedencei fájdalom sy, endometriosis – fájdalom. A fájdalom elkerülésére a test védekezésül gyakran a medencefenék izmainak a görcsével válaszol, ami megakadályozza a hüvelyi behatolást és így a fájdalmat is. Vaginizmus – fájdalmas hüvelygörcs alakul ki.

Akár egy hólyag tükrözés – cystoscopia is kiválthatja a húgycső kínzó fájdalmát-vizelési fájdalmat /urethra sy/ és, vagy a medencefenék izmainak hüvelybemenetet záró feltételes reflexen alapuló görcsös összehúzódását – a vaginizmust . Így lehetetlenné válik a harmónikus , örömteli intim együttlét , mely gyakran negatívan hat a párkapcsolatra és a páciens lelki állapotára is.

A vaginizmuson hamar túl lehet lenni! 18 találkozás során a legsúlyosabb esetek is meggyógyulnak.

A nőgyógyász kollégák többsége ma már tudja , hogy miért nem sikerült korábban a szokott módon megvizsgálnia a pácienst , miért menekült ki egy egyszerű rutin vizsgálatból elviselhetetlen fájdalmat jelezve a beteg . ( Nem hisztizett ! ) Ellenérzések keletkezhettek ilyenkor közöttük s a hölgy gyakran diagnózist sem kapva távozott . Rettegve gondolt egy következő vizsgálatra .
Voltak pácienseim akik évekig nem is tudták , hogy az életüket régóta megkeserítő depressziót is kiváltó problémájuk egy olyan állapot, ami eredményesen gyógyítható . Sokan csak mostanában ismerik meg a diagnózisukat az utóbbi néhány évben az interneten végre magyarul is megjelenő információk segítségével .

Szekunder – másodlagos vaginizmus diagnózisú párizsi betegemnél a nagy távolság miatt naponta végeztem kezeléseket . A 8. kezelés után otthonukban párjával tesztelve az eredményt , azt már 80 – 100 % – nak értékelték . Néhány további kezelés után teljes panaszmentességet értünk el.
A vaginizmus , fájdalmas hüvelygörcs függetlenül az okoktól jól kivitelezett fizikális kezelés hatására oldódik az okoktól függetlenül. A fájdalom csökken,illetve megszűnik , így napok , vagy hetek alatt lehetővé válik a harmónikus nemi élet .

19 éve hobbim a fájdalom csillapítás .15 éve nőgyógyászati területen is alkalmazom. Kedvencem a mindkét fél számára gyors és teljes sikerélményt nyújtó vaginizmus -fájdalmas hüvelygörcs gyógyítása . A szexuális fájdalom gyakran együtt jár vaginizmussal, amely az én és betegeim tapasztalata alapján jó eredménnyel és gyorsan gyógyítható.

A gyógymód jóval gyorsabb a Londonban és az USA-ban alkalmazottaknál, vagy a ” step by step ” módszernél ( 1-2 év , 35-60 alkalom ) vagy a pszichoterápiánál – párterápiánál és a szexuálterápiánál.

Legsúlyosabb eseteim is gyógyulnak az évek tapasztalatai során tökéletesített 18 találkozóból álló kezelések kapcsán. Napi 2 kezelés végzése esetén 2 hét alatt is túljuthatunk a problémán.

Partner nélküli eseteim is jól gyógyulnak.

Krónikus szexuális fájdalmak – fájdalmas szex – vulvodynia – vaginizmus

A szexuális fájdalmakkal gyakran együtt jár a vaginizmus, amely szerencsére jól gyógyítható.

A provokációs vestibulodynia/vestibular vestibulitis szindróma, vagy a vulvodynia, amely szexuális fájdalommal kapcsolódik (gyakran jelentkezik viszketés, csípő érzés is) svéd vizsgálatok szerint együtt jár vaginizmussal, amin viszont a saját és pácienseim tapasztalata alapján együtt gyorsan túljutunk.