A vulvodynia okai

A vulvodynia a szeméremtest túlzott érzékenysége, tartós fájdalma.

A fájdalom vagy csak a hüvelybemenetet érinti /lokális vulvodynia/, vagy annak környékére. a szeméremtestre, húgycsőre, gátra, a comb bőrére is kiterjedhet /generalizált vulvodynia /.

Azokat a hüvely bemeneti és szeméremtesti fájdalmakat nevezzük vulvodyniának, amelyeknél nem található a panaszokat fenntartó gyulladásos, allergiás folyamat, vagy bőrbetegség, tehát testi ok./bővebben:  góckutatás, partnervizsgálat/

Érdemes először nőgyógyászhoz fordulni. Ha ott már nincs kóros elváltozás, amit gyógyítani lehetne, vagy pedig a már régóta fennálló krónikus fájdalmat orvosolni kell.

Érzékenyebbé válnak ilyenkor az ingerfelvevő receptorok, növekszik az ingerátvivő anyagok mennyisége. A gyulladásos válaszreakciók fokozódnak. Felszaporodnak a fájdalomérző idegek, a tapintás idegeinek átkapcsolódási pontjai a fájdalomérző ideghez válnak hasonlóvá.

A tapintási ingert az agy fájdalomnak érzékeli. /Allodynia – kis inger-elviselhetetlen fájdalom /

A vulvodynia gyakran fordul elő szeméremtest-hüvely gyulladás kezelésére helyileg használt gyógyszerek gyakori alkalmazása során az ismétlődő szöveti irritáció, a gyakori kellemetlen ingert okozó vegyszerek eredményeként.

A szülész-nőgyógyász szakma véleménye szerint Skandináviában vannak a legjobb pszichoterápiás kezelések, amelyek azonban csak ritkán sikeresek és a gyógyult esetek fele sajnos ismét kiújul. Ezt követi a műtét, amely csak 70%-ban sikeres.

4. évtizede vagyok nőgyógyász.  3 évetizede foglalkozom fájdalomcsillapítással. 25 éve sikerült először  a hüvelybemenet fájdalmát és izomgörcsét meggyógyítani. Azóta sikerült továbbfejleszteni és gyorsítani az érzékenység csökkentő módszert / fizikális deszenzibilizáció /. Akár 6 nap alatt lehetséges a szexuális fájdalmat megszüntetni. A vulvodyniát szinte mindig kísérő medencefenék fájdalmas izomgörcse  is megszűnik ilyenkor./ bővebben:vaginizmus /

A lelki megterhelés is fokozatosan megszűnik, így a hölgyek életminőségeés és lelki állapota gyorsan és jelentősen javul. /bővebben: vélemények/