A vulvodynia okai

A vulvodynia a szeméremtest túlzott érzékenysége, tartós fájdalma.

A fájdalom vagy csak a hüvelybemenetet érinti /vestibulodynia/, vagy annak környékére. a szeméremtestre, gátra, a comb bőrére is kiterjedhet.

Azokat a szeméremtesti fájdalmakat nevezzük vulvodyniának, amelyeknél nem található a panaszokat fenntartó gyulladásos, allergiás folyamat, vagy bőrbetegség, tehát testi ok./bővebben:  góckutatás, partnervizsgálat/

Érdemes először nőgyógyászhoz fordulni. Ha ott már nincs elváltozás,amit gyógyítani lehetne, vagy pedig a már régóta fennálló krónikus fájdalmat orvosolni kell.

Érzékenyebbé válnak ilyenkor az ingerfelvevő receptorok, növekszik az ingerátvivő anyagok mennyisége. A gyulladásos válaszreakciók fokozódnak. Felszaporodnak a fájdalomérző idegek, a tapintás idegeinek átkapcsolódási pontjai a fájdalomérző ideghez válik hasonlóvá.

A tapintási ingert az agy fájdalomnak érzékeli.

A vulvodynia gyakran fordul elő szeméremtest-hüvely gyulladás kezelésére helyileg használt gyógyszerek gyakori alkalmazása során az ismétlődő irritáció, a gyakori kellemetlen ingert okozó ingerek eredményeként.

A szülész-nőgyógyász szakma véleménye szerint Dániában vannak pszichoterápiás kezelések, amelyek kevéssé sikeresek és a gyógyult esetek fele kiújul.

32 éve vagyok nőgyógyász. 20 éve foglalkozom fájdalomcsillapítással. 16 éve sikerült először  a hüvelybemenet fájdalmát és izomgörcsét meggyógyítani. Azóta sikerült továbbfejleszteni és gyorsítani az érzékenység csökkentő módszert /deszenzitizáció/. Akár 2 hét alatt lehetséges a vulvodyniát megszüntetni. A vulvodyniát szinte mindig kísérő medencefenék fájdalmas izomgörcse is megszűnik ilyenkor./bővebben:vaginizmus/ A lelki megterhelés is megszűnik, így a hölgyek életminősége gyorsan és jelentősen javul. /bővebben: vélemények/

A kezeléseken eddig részt vett páciensek mindegyike meggyógyult és nem volt kiújulás.